اتصال باتری های یو پی اس

اتصال باتری ها به یکدیگر برای ذخیره سازی بیشتر باتری

برای سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر خارج از شبکه یا متصل به شبکه که از باتری‌ها برای ذخیره انرژی خود استفاده می‌کنند، اتصال باتری‌ها به یکدیگر برای تولید آرایه‌های باتری بزرگ‌تر با ولتاژ کاری مطلوب یا تقاضای جریان 24 ساعته، بخش مهمی از هر سیستم ذخیره انرژی خورشیدی است.

اکثر سیستم‌های تولید انرژی جایگزین به دو دسته اصلی «سیستم متصل به شبکه» و «سیستم خارج از شبکه» تقسیم می‌شوند. سیستم‌های متصل به شبکه به این دلیل نامیده می‌شوند که مستقیماً به شبکه برق متصل می‌شوند و اگر دستگاه تولید برق، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، ژنراتور آبی و غیره بیشتر از نیاز برق تولید کنند، مازاد آن به شبکه تغذیه می‌شود.

اما سیستم های متصل به شبکه با باتری پشتیبان مانند باتری یو پی اس 65 آمپر صبا نیز امکان پذیر است. سیستم های متصل به شبکه مبتنی بر باتری به نوع متفاوتی از اینورتر و همچنین کنترل کننده شارژ باتری برای نظارت بر جریان برق به داخل و خارج از بانک باتری نیاز دارند.

سیستم های خارج از شبکه یا مستقل از باتری ها برای ذخیره انرژی الکتریکی خود استفاده می کنند. سیستم‌های خارج از شبکه برای مناطق روستایی دورافتاده و برنامه‌هایی ایده‌آل هستند که در آن اتصال به شبکه برق یا غیرعملی یا در دسترس نیست. در این موارد، نصب یک سیستم جدا از شبکه مستقل مقرون به صرفه تر از پرداخت هزینه های شرکت برق محلی است که خطوط برق و کابل های خود را مستقیماً به خانه گسترش می دهد.

باتری چرخه عمیق

باتری های چرخه عمیق متصل: همه سیستم‌های انرژی جایگزین مستقل و پشتیبان باتری، اعم از بادی، خورشیدی یا آبی، همگی به نوعی ذخیره‌سازی باتری نیاز دارند، بنابراین مهم است که اتصال باتری‌ها به یکدیگر به درستی انجام شود.

یک ژنراتور الکتریکی، باتری‌ها را معمولاً در ساعات روز برای انرژی خورشیدی شارژ می‌کند و باتری‌ها در مواقع مورد نیاز برق را تامین می‌کنند، اغلب در شب و در هوای ابری، بنابراین اتصال باتری‌ها به یکدیگر برای ذخیره این انرژی خورشیدی رایگان بخش مهمی از هر خاموشی است.

دو نوع رایج از باتری های قابل شارژ که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، سرب اسیدی و قلیایی هستند. باتری های سرب اسید دارای صفحات ساخته شده از سرب هستند که با مواد دیگر مخلوط شده و در محلول الکترولیت اسید سولفوریک غوطه ور شده اند. باتری سرب اسید بخشی جدایی ناپذیر از هر سیستم الکتریکی انرژی جایگزین خارج از شبکه است و فناوری اساسی سرب اسید از زمان اختراع آن تغییر نکرده است.

باتری‌های سرب اسید رایج‌ در سیستم‌های شارژ انرژی تجدیدپذیر هستند، زیرا هزینه اولیه آنها کمتر است و تقریباً در همه جای دنیا در دسترس هستند. باتری‌های اسید سرب سیکل عمیق، باتری ثانویه نامیده می‌شوند، زیرا ممکن است با اعمال جریان دوباره شارژ شوند. باتری اولیه باتری است که قابل شارژ نیست. بنابراین، تمام باتری های چرخه عمیق، باتری های ثانویه هستند.

باتری‌های چرخه عمیق شکلی از باتری‌های سرب اسیدی هستند که به‌طور ویژه برای تأمین جریان ثابت در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند. اندازه ها و طرح های مختلفی از باتری های اسید سرب با چرخه عمیق موجود است.